Advancing fail-aware, fail-safe, and fail-operational electronic components, systems, and architectures for highly and fully automated driving to make future mobility safer, more efficient, affordable, and end-user acceptable

Periods: 2017.g. maijs - 2020.g. aprīlis

Kopējais budžets: ~65.11M Eiro

Projekta koordinators: Reiner John, Infineon Technologies AG

Partneru skaits: 58

Iesaistītās valstis (13): Vācija, Austrija, Spānijas, Itālija, Norvēģija, Latvija, Beļģija, Čehija, Nīderlande, Taivāna, Zviedrija, Somija, Lietuva

The I-MECH target is to provide augmented intelligence for wide range of cyber-physical systems having actively controlled
moving elements, hence support development of smarter mechatronic systems. They face increasing demands on size,
motion speed, precision, adaptability, self-diagnostic, connectivity, new cognitive features, etc. Fulfillment of these
requirements is essential for building smart, safe and reliable production complexes. This implies completely new demands
also on bottom layers of employed motion control system which cannot be routinely handled by available commercial
products. On the ground of this, the main mission of this project is to bring novel intelligence into Instrumentation and Control
Layers mainly by bridging the gap between latest research results and industrial practice in related model based engineering
fields. Next, I-MECH will deliver new interfaces and diagnostic data quality for System Behavior Layer. It strives to provide a
cutting edge reference motion control platform for non-standard applications where the control speed, precision, optimal
performance, easy reconfigurability and traceability are crucial. The high added value of I-MECH reference platform will be
directly verified in high-speed/big CNC machining, additive manufacturing, semicon, high-speed packaging and healthcare
robotics. In these sectors, the main project pilots will be validated. However, the platform will be applicable in many other
generic motion control fields. The project outputs will impact on the entire value chain of the production automation market
and, through envisioned I-MECH center, create sustainable proposition for future smart industry

AutoDrive projekta mērķis ir radīt integrētas elektronikās komponentes, elektriskās/elektroniskās arhitektūras, kā arī iegultās lietojumprogrammatūras priekš automatizētas braukšanas, padarot nākotnes auto transportu drošāku, efektīvāku, pieejamāku un lietotājiem pieņemamāku. Mērķis ir radīt tādas sistēmas, kas pašas spēj identificēt kritiskas kļūdas un atbilstoši pielāgoties, lai saglabātu pamata funkcionalitāti (darboties spēju) un drošību uz ceļa. Lai radītu šādas sistēmas, izaicinājums ir radīt tādas augstas uzticamības un pieejamības komponentes, jaunas arhitektūras un metodoloģijas, kas būtu labākais kompromiss starp sarežģītību, izmaksām, robustumu un elastīgumu.

EDI šī projekta ietvaros izstrādās V2X (no auto uz auto, no auto uz infrastruktūru, jeb no auto uz X) komunikāciju platformas un atbilstošos algoritmus, kā arī inteliģento transporta sistēmu testa gultni (TestBed). Izstrādātās sistēmas ir plānots demonstrēt reālos braukšanas apstākļos uz automašīnas.

Vairāk informācijas: www.autodrive-project.eu/